Israel News
  • חדשות ישראל
    • פוליטיקה, כנסת וממשל
  • תרבות
    • סלבס, בידור ותרבות
    • תיירות ונופש
    • חינוך
    • עולם יהודי
  • ספורט
  • כלכלה ונדל"ן
    • טכנולוגיה
  • בריאות
    • אורח חיים בריא
  • חוק ומשפט
  • המלצות ישראל
    • עצת מומחה
  • צרו קשר
  • חדשות ישראל
    • פוליטיקה, כנסת וממשל
  • תרבות
    • סלבס, בידור ותרבות
    • תיירות ונופש
    • חינוך
    • עולם יהודי
  • ספורט
  • כלכלה ונדל"ן
    • טכנולוגיה
  • בריאות
    • אורח חיים בריא
  • חוק ומשפט
  • המלצות ישראל
    • עצת מומחה
  • צרו קשר
Israel News
  • חדשות ישראל
    • פוליטיקה, כנסת וממשל
  • תרבות
    • סלבס, בידור ותרבות
    • תיירות ונופש
    • חינוך
    • עולם יהודי
  • ספורט
  • כלכלה ונדל"ן
    • טכנולוגיה
  • בריאות
    • אורח חיים בריא
  • חוק ומשפט
  • המלצות ישראל
    • עצת מומחה
  • צרו קשר
  • חדשות ישראל
    • פוליטיקה, כנסת וממשל
  • תרבות
    • סלבס, בידור ותרבות
    • תיירות ונופש
    • חינוך
    • עולם יהודי
  • ספורט
  • כלכלה ונדל"ן
    • טכנולוגיה
  • בריאות
    • אורח חיים בריא
  • חוק ומשפט
  • המלצות ישראל
    • עצת מומחה
  • צרו קשר
ראשי » Business » יוחננוף סיימה את הרבעון הראשון עם עלייה של כ-12.8% בהכנסות לכ-765.6 מיליון שקל בהשוואה לרבעון המקביל

יוחננוף סיימה את הרבעון הראשון עם עלייה של כ-12.8% בהכנסות לכ-765.6 מיליון שקל בהשוואה לרבעון המקביל

מערכת 'חדשות ישראל' מאי 31, 2020

ה-EBITDA (בנטרול 16 IFRS) ברבעון הראשון של 2020 הסתכם בכ-61.6 מיליון שקל, עלייה של כ-43.5% לעומת EBITDA של כ-42.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי (בנטרול 16 IFRS) הסתכם בכ-48.9 מיליון שקל, עלייה של כ-54% לעומת 31.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. נתוני רשת המרכולים באים על רקע משבר הקורונה והשינויים הקיצוניים בהרגלי הצריכה ברבעון שחלף. איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלים רשת "יוחננוף": "יכולות התפעול של הרשת השפיעו משמעותית על היכולת לענות על דרישות ציבור הצרכנים".

חברת יוחננוף, המפעילה רשת מרכולים ברחבי הארץ, מדווחת על תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2020. ההכנסות ברבעון הראשון של 2020 הסתכמו בכ-765.6 מיליון שקל, עלייה של כ-12.8% לעומת הכנסות של כ-678.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר הגידול נובע כתוצאה מגידול במכירות במהלך התקופה בעקבות מגיפת הקורונה וכן מפתיחה של חנות מכר חדשה במהלך הרבעון השני של 2019.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2020 הסתכם בכ-197 מיליון שקל, עלייה של כ-19.8% לעומת כ-164.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי מההכנסות ברבעון הראשון 2020 עמד על 25.7% מסך ההכנסות לעומת 24.2% ברבעון המקביל 2019. יש לציין כי פעילות בשיטת מכר קונסיגנציה איפשרה את הגדלת אחוז הרווח הגולמי.

הרווח התפעולי (בנטרול IFRS 16) לפני הכנסות אחרות הסתכם בכ-48.9 מיליון שקל , עלייה של כ-54.1% לעומת כ-31.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח התפעולי (בנטרול IFRS 16) לפני הכנסות אחרות ברבעון הראשון 2020 עמד על כ-6.4% לעומת כ-4.7% ברבעון המקביל 2019.

תוצאות הרבעון הראשון הושפעו מהתפרצות הקורונה לקראת סופו. צילום: rawpixel

הרווח הנקי לתקופה (בנטרול IFRS 16) הסתכם בכ-30.4 מיליון שקל, עלייה של כ-34% לעומת כ-22.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הנקי לתקופה (בנטרול IFRS 16) עמד על כ-4% ברבעון הראשון 2020 לעומת כ-3.3% ברבעון המקביל 2019.
ה-EBITDA (בנטרול IFRS 16) ברבעון הראשון של 2020 הסתכמה בכ-61.6 מיליון שקל, עלייה של כ-43.5% לעומת EBITDA של כ-42.9 מיליון שקל ברבעון המקביל 2019. שיעור ה-EBITDA (בנטרול IFRS 16) עמד על כ-8% ברבעון הראשון 2020 בהשוואה לכ-6.3% ברבעון המקביל 2019.

יתרת המזומן נטו ליום 31 במרץ 2020 הסתכמה בכ-151.9 מיליון שקל. ההון העצמי נכון ל-31 במרץ 2020 עמד על כ- 711.4 מיליון שקל, המהווה כ-31.1% מסך המאזן.

ב-14 בנובמבר אישר דירקטוריון החברה מדיניות חלוקת דיבידנד לבעלי מניות החברה, על פיה תחלק החברה, מדי שנה, דיבידנד בשיעור של כ-30% מהרווח לתקופה, כפי שיהיה על פי דוחותיה הכספיים השנתיים המבוקרים לשנה הקודמת. ביום 30 במרץ 2020 הכריזה החברה על חלוקה של 23 מיליון שקל כדיבידנד לבעלי מניותיה. החלוקה בוצעה ביום 22 באפריל, 2020.

איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלים רשת "יוחננוף" ציין : "הרבעון הראשון לשנה זו התנהל בהיערכות לחג הפסח ועם פריצתו של אתגר הקורונה לחיינו. יכולות התפעול החזקות של הרשת השפיעו משמעותית על היכולת לענות על דרישות ציבור הצרכנים. החל מפתיחת סניפים ל-24 שעות במטרה לצמצם חשיפה פוטנציאלית בסניפים וכלה בשימוש באפליקציה השיווקית שלנו להשקת שירות "פיק אפ" ואיסוף עצמי של הרכישה מהסניף, "בלי לצאת מהרכב". הצלחנו לעמוד באתגר התפעולי עם זמינות מדף גבוהה לצרכן, שעות פתיחה גמישות, שירותים חדישים וכל אלו תוך המשך התייעלות תפעולית משמעותית. אנו גאים ביכולת לתת מענה לצרכי הלקוחות תחת אתגרי התקופה".

דירוג A1 יציב והשקת מערך קניות אונליין תוך כדי תנועה

ב-26.5.20 יוחננוף הודיעה על קבלת דירוג ראשונה של A1.il לחברה ממידרוג. אופק הדירוג יציב. דירוג החברה מושפע לחיוב ממיצובה העסקי הבולט לטובה של רשת יוחננוף, הנובע מהצעת ערך מבודלת יחסית לרשתות מתחרות, הכוללת חווית קניה, בדגש על חנויות מרווחות מגוון המוצרים ונוחות הקניה, וזאת בשילוב עם מחירי דיסקאונט.

שירות משלוחים אונליין של יוחננוף הושק בסוף מרץ והכוונה להמשיך ולהפעיל אותו. צילום: rawpixel

ביום 29 במרץ 2020, נוכח התפשטות נגיף הקורונה, השיקה החברה מערך מכירות מקוונות ('פיק אפ') ללקוחותיה באמצעות שימוש ביישומון השיווקי הקיים של החברה, הפועל במקביל לחנויות המכר הקיימות, בשיטת איסוף עצמי מחניוני החנויות ותוך הקפדה מרבית על כללי "הריחוק החברתי". נכון למועד זה, מערך זה עדיין פעיל, ובכוונת החברה לשמר אותו גם לימי שגרה ואף בוחנת אפשרות להרחיב ולשפר אותו. יחד עם זאת, במועד זה לא ניתן לקבוע בוודאות כיצד ובאיזו מתכונת תפעיל החברה מערך מכירות מקוון בעתיד.

בחודש מרץ 2020 חתמה החברה על הסכם שכירות מותלה לחנות מכר חדשה בבאר שבע. ככל שיתקיים התנאי המתלה, החברה צופה כי המושכר יימסר לידיה עד סוף שנת 2020 וכי פתיחת חנות המכר החדשה במקום, לאחר שיפוץ המושכר והתאמתו לצרכי החברה בהתאם לסטנדרטים המקובלים בה, צפויה במהלך המחצית הראשונה של שנת 2021. החברה מעריכה את עלויות השיפוץ וההתאמה כאמור בכ-10 מיליון שקל.

ב-1 במרץ 2020 התקשרה החברה בהסכם לרכישת קרקע ששטחה כ-19.6 דונם באזור התעשיה 'מישור אדומים' תמורת סך של 20 מיליון שקל (בתוספת מע"מ), וזאת בהתאם לתכנון החברה להקים עליה חנות מכר חדשה. במאי 2020 הושלמה הרכישה. החברה טרם החלה בהליכי תכנון הבניה על הקרקע וממילא טרם הגישה בקשה או קיבלה היתר לעשות כן.

ב- 24 בדצמבר נחתם בין החברה לבין יינות ביתן הסכם, על פיו תרכוש החברה מאת המוכרת את הפעילות העסקית של שלושה סניפי סופרמרקט. ביום 29 בינואר 2020 הודיעה החברה על השלמת רכישת הפעילות העסקית של חנות מכר במתחם איירפורט סיטי בעלת שטח מכירה, נטו של כ- 1,934 מ"ר המהווה אחת משלוש חנויות מכר אשר החברה התקשרה בהסכם לרכישתם מידי יינות ביתן תמורת סך כולל של 20 מיליון שקל בתוספת מע"מ; עם מסירתה לחברה, נסגרה חנות המכר לצורך ביצוע שיפוצים והתאמות לצרכי החברה ולסטנדרטים המקובלים בה, כאשר פתיחת הסניף צפויה לקראת סוף הרבעון השני של שנת 2020. נכון למועד זה טרם הושלמו התנאים המתלים בקשר עם רכישת שתי חנויות המכר הנוספות (ברעננה ובהרצליה).

החברה פועלת לפתיחה של חנות מכר חדשה במושב מבקיעים.

EBITDA יוחננוף מרכול סופר סופרמרקט תוצאות עסקיות
« פוסט קודם
פוסט הבא »
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם:
Israel news

כל הזכויות שמורות

אין לעשות שימוש בחומרים המפורסמים באתר ללא אישור בכתב מבעלי האתר.
ניתן לפנות ל: Avihai.ZoomAt@gmail.com

האתר בתהליך הנגשה לבעלי מוגבלויות
אנו עושים כל מאמץ להשלים את הנגשת האתר! במידה ונתקלת בבעיה אנא פנה אלינו!
תגיות
israel אופנה אילת אנרגיה בחירות בטחון ביטוח לאומי בני גנץ בנימין נתניהו בריאות גיל הזהב המשרד לשוויון חברתי השקעות חופשה חינוך חרבות ברזל יום השואה יוקר המחיה ירושלים כדורגל כלכלה להט"ב מד"א מחקר מלחמת חרבות ברזל משטרת ישראל משרד האוצר משרד הבריאות משרד החינוך משרד התחבורה נדל"ן נשיא המדינה נתיבי איילון עיצוב הבית עסקים פיגוע צה"ל קורונה קיץ רובי ריבלין רכבת ישראל רשות המיסים שדרות תל אביב תערוכה
האתרים שלנו: תרבוש-פורטל תרבות ונופש למגזר הדתי | המגזר-פורטל חדשות למגזר הדתי | מודיעין | מדינט – פורטל בריאות ורווחה | החדשות הטובות בישראל | רמת גן | בת ים - חולון | גב"ש | יש''ע:שומרון בנימין וגוש עציון | במרכז- לחברי הבית היהודי | לוד | לימודים אקדמאיים בישראל | חדשות ישראל | כפר סבא | נדל"ן
גלילה לראש העמוד