בעולם בו אנו חיים כיום אנו חשופים למסרים שיווקיים מכל עבר ובמגוון רחב של אמצעים ושיטות, לכן אתה חייב להשקיע במיתוג עסקי כדי לבדל את העסק ממתחרים ולהשיג יתרונות מולם. אם הקמת לאחרונה עסק חדש או אם אתה מתכנן להקים עסק חדש בתקופה הקרובה – עליך לגבש אסטרטגיה שיווקית נכונה ומנצחת, ומעבר לבחירת לוגו מרשים ומקורי חשוב להשקיע גם במיתוג מוצרים, לרבות מוצרי פרסום וקידום מכירות.
מיתוג עסקי כחלק בלתי נפרד מהקמת עסק חדש
מיתוג עסקי הוא תהליך שמטרתו לבדל את העסק שלך מהמתחרים וליצור דרך מקורית הגורמת ללקוחות הפוטנציאליים לתפוס את העסק החדש שלך כמותג מוביל. תהליך מקצועי ונכון של מיתוג עסקי מתחיל בפגישת הכרות ובאפיון העסק החדש, כולל מחקר שוק מעמיק, אפיון קהלי מטרה, הגדרת מטרות שיווקיות ואפיון הסביבה התחרותית.
במיתוג עסקי בונים שפה מיתוגית ייחודית וברורה המותאמת למטרות העסקיות והשיווקיות ולמאפייני קהל המטרה. התהליך כולל עיצוב לוגו חדש, בחירה נכונה של צבעים למותג, אמצעים שיווקיים המאפשרים לספק ללקוחות חוויית קניות ושירות ייחודית ועוד. רוב בעלי העסקים החדשים מסתפקים בעיצוב לוגו וניירות מכתבים, בבניית אתר ובפרסום באינטרנט, אך אין לוותר על מיתוג מוצרי פרסום לעסק החדש מאחר וכל הלקוחות אוהבים לקבל מוצרים שימושיים, הם עושים שימוש במוצר הפרסום הממותג וכך למעשה העסק החדש זוכה לסוכני מכירות ללא עלות מאחר ולקוחות פוטנציאליים נחשפים למוצר הפרסום ופונים לאחר מכן לעסק שלך.
באופן כללי תהליך מיתוג עסקי נכון לעסק חדש כולל את השלבים הבאים:
- אפיון לקוח ומתחרים
- עיצוב לוגו ובחירת צבעים למותג
- עיצוב אתר אינטרנט
- פרסום באינטרנט
- מיתוג מוצרים לעסק החדש
- מיתוג מוצרי פרסום וקידום מכירות
מיתוג נכון של מוצרים לעסק החדש
מיתוג מוצרים לעסק הוא כלי שיווקי יעיל וחשוב, יש לגבש שפה עיצובית ייחודית המותאמת למאפייני העסק החדש ולתוכנית המיתוג הכללית. כדי להבין מהי החשיבות של מיתוג מוצרים לעסק חדש כדאי לדמיין מותגים מוכרים כמו קוקה קולה ללא פחיות ובקבוקים ממותגים, מקדונלדס ללא מארזים ממותגים עם כל המוצרים הנלווים שממותגים עם הלוגו המוכר והאהוב, מותגי פיצות מוכרים בשוק וכיוצא בזה.
תהליך מיתוג מוצרים לעסק חדש אינו מורכב אך מחייב חשיבה והתדמה, לא חייבים להשקיע במיתוג של כל המוצרים בהם ייעשה שימוש עם פתיחת העסק החדש, וכדאי למתג מוצרים חדשים במשך הזמן בהתאמה לשפה העיצובית שנקבעה.
מומלץ לבחור מיתוג מוצרים המותאם למאפייני קהל היעד והרגלי הצריכה והקניות שלהם, וחשוב למתג חלק מהמוצרים טרם פתיחת העסק. כאשר מריצים ומשיקים את העסק החדש כדאי לחלק ללקוחות מוצרי פרסום קידום מכירות ממותגים, עדיף לבחור מוצרים שימושיים שהלקוחות יעשו בהם שימוש וכך העסק החדש זוכה לחשיפה רחבה ואפקטיבית המביאה לו לקוחות חדשים.
יש לציין כי ניתן לרכוש מוצרים ממותגים בארץ, אך כדי לחסוך את פערי התיווך של היבואנים אפשר לפנות לחברה המציעה יבוא מוצרי פרסום ממותגים מסין ומארצות אחרות. המוצרים מגיעים ממותגים מהיצרן, לכן כדאי לתכנן את המיתוג העסקי לפני פתיחת העסק החדש וכאשר משיקים אותו מחלקים את המוצרים הממותגים וזוכים לחשיפה רחבה, לבידול מהמתחרים וליותר לקוחות.