חודש לאחר שחזרה לקריית שמונה עם משפחתה, נותרה תלמידת כיתה ז' על הרצף האוטיסטי ללא מסגרת חינוכית מתאימה – חרף ניסיונות חוזרים מצד האם להסדיר את שיבוצה. רק לאחר התערבות נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, נמצא פתרון, והילדה שובצה לבית ספר עם כיתת תקשורת תואמת לצרכיה.

המקרה נחשף בימים שבהם חוזרות עשרות משפחות לעיר לאחר תקופת פינוי ממושכת בעקבות הלחימה בצפון. לפי דיווחים שמגיעים מהשטח, תושבים רבים נתקלים בקשיים תפעוליים ובירוקרטיים במערכת החינוך, בעיקר בכל הנוגע לשיבוץ מחודש של תלמידים במסגרות, בפרט כשמדובר בילדים עם צרכים מיוחדים.
במקרה הנוכחי, מדובר בתלמידה שלמדה בעבר בכיתת תקשורת בעיר, ופונתה יחד עם משפחתה לחיפה עם פרוץ המלחמה. עם חזרתה לקריית שמונה ביקשה לחזור ללימודים במקום בו למדה בעבר, אך האם טוענת כי חרף עמידתה בכל הדרישות והשלמת המסמכים שנדרשו, שוב ושוב נתקלה בסירוב בטענה לחוסר במסמכים. התוצאה: המתנה של למעלה מחודש בבית, ללא מסגרת חינוכית.

לאחר שפניות חוזרות לבית הספר לא הניבו פתרון, פנתה האם לנציבות תלונות הציבור. הנציבות יצרה קשר ישיר עם משרד החינוך ועיריית קריית שמונה – ובתוך יום אחד עודכנה המשפחה כי הילדה שובצה לבסוף בכיתה מתאימה והחלה ללמוד באופן סדיר.
מנציבות תלונות הציבור נמסר כי המקרה טופל בדחיפות כחלק מהמאמץ לוודא שכל אזרח, בפרט בתקופות רגישות של שיקום וחזרה לשגרה, מקבל את השירות לו הוא זכאי.
לדברי עו"ד יונתן מרקוביץ, מנהל אגף בכיר בנציבות תלונות הציבור: "כשאזרח אינו מקבל מענה, תפקידנו להפעיל את הכלים שעומדים לרשותנו כדי לקדם פתרון מול הגופים הציבוריים. בתקופה הנוכחית, שבה יש עומס ואתגרים רבים במערכות הציבוריות, במיוחד בצפון, חשוב לנו להזכיר לציבור שהתפקיד שלנו הוא לסייע".