Israel News
  • חדשות ישראל
    • פוליטיקה, כנסת וממשל
  • תרבות
    • סלבס, בידור ותרבות
    • תיירות ונופש
    • חינוך
    • עולם יהודי
  • ספורט
  • כלכלה ונדל"ן
    • טכנולוגיה
  • בריאות
    • אורח חיים בריא
  • חוק ומשפט
  • המלצות ישראל
    • עצת מומחה
  • צרו קשר
  • חדשות ישראל
    • פוליטיקה, כנסת וממשל
  • תרבות
    • סלבס, בידור ותרבות
    • תיירות ונופש
    • חינוך
    • עולם יהודי
  • ספורט
  • כלכלה ונדל"ן
    • טכנולוגיה
  • בריאות
    • אורח חיים בריא
  • חוק ומשפט
  • המלצות ישראל
    • עצת מומחה
  • צרו קשר
Israel News
  • חדשות ישראל
    • פוליטיקה, כנסת וממשל
  • תרבות
    • סלבס, בידור ותרבות
    • תיירות ונופש
    • חינוך
    • עולם יהודי
  • ספורט
  • כלכלה ונדל"ן
    • טכנולוגיה
  • בריאות
    • אורח חיים בריא
  • חוק ומשפט
  • המלצות ישראל
    • עצת מומחה
  • צרו קשר
  • חדשות ישראל
    • פוליטיקה, כנסת וממשל
  • תרבות
    • סלבס, בידור ותרבות
    • תיירות ונופש
    • חינוך
    • עולם יהודי
  • ספורט
  • כלכלה ונדל"ן
    • טכנולוגיה
  • בריאות
    • אורח חיים בריא
  • חוק ומשפט
  • המלצות ישראל
    • עצת מומחה
  • צרו קשר
ראשי » חדשות ישראל » המסילה הרביעית באיילון עולה על הפסים

המסילה הרביעית באיילון עולה על הפסים

גל טוויטו ינואר 23, 2023

רכבת ישראל יוצאת במכרז להקמת המסילה הרביעית באיילון, שתגדיל באופן משמעותי את תדירות הרכבות במרכז הארץ והפריפריה.

בנוסף, פורסם מכרז להקמת תחנת רכבת רמלה דרום, במסגרת פרויקט מסילת 431, שיקצר בחצי את זמני הנסיעה מהדרום לירושלים והמרכז

מיזם ענק של משרד התחבורה ורכבת ישראל יוצא לדרך. רכבת ישראל פרסמה מכרז להקמת מסילה רביעית באיילון. זהו מגה-פרויקט, המבוצע במסגרת התכנית האסטרטגית של הרכבת לעשורים הקרובים ויאפשר הכפלה של תדירות הרכבות בכל קווי מטרופולין תל אביב והפריפריה, ואת הגדלת מספר הנוסעים ברכבת במאות אחוזים.

התכנית תיתן מענה לגידול האוכלוסייה ולגידול המשמעותי הצפוי בהיקף השימוש ברכבת. מספר הנוסעים ברכבת ישראל העומד כיום על כ-70 מיליון נוסעים בשנה צפוי להגיע ל-200 מיליון נוסעים בשנת 2030 ול-300 מיליון בשנת 2040. קידום המסילה הרביעית באיילון, יחד עם פרויקטים נוספים, ובהם השלמת חישמול רשת המסילות והקמת המסילה המזרחית, יתנו מענה מיטבי לצרכי התחבורה של ישראל לשנים הבאות.

בפרויקט המסילה הרביעית באיילון, המבוצע בשיתוף נתיבי ישראל, פורסם מכרז DB (Design-Build) רחב היקף הכולל את קירוי נחל איילון ובניית 4.5 ק"מ מסילה בין תחנות תל אביב ההגנה וסבידור מרכז. המכרז כולל גם הכנות הנדסיות להרחבת תחנות סבידור מרכז, השלום וההגנה, והתאמתן לגידול הצפוי במספר הנוסעים עם הפעלת המסילה החדשה.

קטע המסילה העובר בתחנות תל אביב, משרת היום כ-80% מנפח הנוסעים, אך ציר האיילון כולל היום 3 מסילות בלבד ומהווה "צוואר בקבוק" המקשה על הגברת תדירות הרכבות והגדלת מספר הנוסעים. הפעלת המסילה הרביעית, הצפויה בשנת 2029, תאפשר להגדיל את מספר הרכבות ל-26 רכבות בשעה לכל כיוון, לעומת 14 רכבות כיום.

הגדלת קיבולת הנסיעה ברכבת בגוש דן הצפוף והעמוס, תתרום להפחתת הגודש בכבישים, תאפשר שיפור ביתירות ובגמישות התפעולית, ותבטיח שירות מהיר, נוח אמין ומדויק יותר לנוסעים.

בנוסף לכך פורסם מכרז להקמת תחנה רמלה דרום, במסגרת פרויקט מסילת 431 המוקם בימים אלה. התחנה תוקם ליד מחלף רמלה דרום, בין כביש 431 וכביש 40. הפרויקט כולל הקמה של תחנה חדשה נוספת, מעויין שורק, וכן שדרוג של תחנת ראשון לציון הראשונים.

תחנת רמלה דרום תכלול אולם נוסעים, שטחי מסחר ותפעול, מבני שליטה ובקרה, שני רציפים באורך 350 מ' וגשר הולכי רגל, חניון ובו כ-300 מקומות חניה, מסוף תחבורה ציבורית, ומערכות תחזוקה ובקרה.

פרויקט מסילת 431 יחבר את תחנות מודיעין אל תחנת ראשון לציון משה דיין באמצעות 30 ק"מ מסילה כפולה ומחושמלת לאורך תוואי כביש 431. בנוסף לתחנות החדשות, הפרויקט כולל הקמת גשרים ומנהרות, בהם גשר רכבת באורך 3.5 ק"מ, הארוך ביותר בארץ, בין מחלף קריית ראשון לתחנת ראשונים, וכן שלוש מנהרות בעומק 20 מ' מתחת לכביש 20, הארוכה שבהן באורך 450 מ'.

המסילה צפויה להתחיל לפעול בשנת 2027, עם שתי רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא. בשלב הבא, עם הרחבתן המתוכננת של תחנות מודיעין וירושלים יצחק נבון, תוכפל תדירות הרכבות לארבע רכבות בשעה לכל כיוון. עם הפעלתו המלאה צפוי הפרויקט להסיע כ-15 אלף נוסעים ביממה.

מסילת 431 מיועדת לקצר את זמני הנסיעה מאזור הדרום אל ירושלים, מודיעין ורמלה, ללא צורך בהחלפת רכבות בתל אביב כפי שנדרש כיום. זמן הנסיעה בין ראשון לציון למודיעין יתקצר ל-30 דקות בלבד לעומת כשעה כיום, ומראשון לציון לירושלים יצחק נבון ל-45 דקות בלבד לעומת כשעה ו-20 דקות כיום.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "הרכבת היא עמוד השידרה של מערכת התחבורה הציבורית הבין-עירונית, והדרך היעילה ביותר לחבר בין כל חלקי הארץ, בין הצפון לדרום ובין המרכז לפריפריה. היא אינה רק כלי תחבורה, אלא מנוף חברתי וכלכלי המאפשר ניידות וחופש בחירה. אמשיך לפעול להרחבת קווי רכבת נוספים ולשיפור השירות לאזרחי ישראל״.

משרד התחבורה נתיבי איילון תחבורה
« פוסט קודם
פוסט הבא »
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם:
Israel news

כל הזכויות שמורות

אין לעשות שימוש בחומרים המפורסמים באתר ללא אישור בכתב מבעלי האתר.
ניתן לפנות ל: Avihai.ZoomAt@gmail.com

האתר בתהליך הנגשה לבעלי מוגבלויות
אנו עושים כל מאמץ להשלים את הנגשת האתר! במידה ונתקלת בבעיה אנא פנה אלינו!
תגיות
israel אופנה אילת אנרגיה בחירות בטחון ביטוח לאומי בני גנץ בנימין נתניהו בריאות גיל הזהב המשרד לשוויון חברתי השקעות חופשה חינוך חרבות ברזל יום השואה יוקר המחיה ירושלים כדורגל כלכלה להט"ב מד"א מחקר מלחמת חרבות ברזל משטרת ישראל משרד האוצר משרד הבריאות משרד החינוך משרד התחבורה נדל"ן נשיא המדינה נתיבי איילון עיצוב הבית עסקים פיגוע צה"ל קורונה קיץ רובי ריבלין רכבת ישראל רשות המיסים שדרות תל אביב תערוכה
האתרים שלנו: תרבוש-פורטל תרבות ונופש למגזר הדתי | המגזר-פורטל חדשות למגזר הדתי | מודיעין | מדינט – פורטל בריאות ורווחה | החדשות הטובות בישראל | רמת גן | בת ים - חולון | גב"ש | יש''ע:שומרון בנימין וגוש עציון | במרכז- לחברי הבית היהודי | לוד | לימודים אקדמאיים בישראל | חדשות ישראל | כפר סבא | נדל"ן
גלילה לראש העמוד